Patricia

Patricia

vrijdag 13 februari 2015

Show&Tell van Annie Klippel

Ik ben op vrijdag 13 februari bij de Show &Tell van Annie Klippel geweest
die op de Hertogshoeve van Karen in Rijpwetering gegeven werd.
Na een gezellige ontvangst met koffie/thee en lekkers
begon de Show.
En wat was het genieten !
Annie heeft in haar leven al zoveel quilts gemaakt (118 !)
dat ze een selectie moest maken van wat ze wilde laten zien.
Toen waren het er nog zo veel  dat 
het onmogelijk is om ze hier allemaal te laten zien.
Vandaar mijn selectie om alleen die quilts te laten zien
die ik mooi of bijzonder vond.

Een quilt met Japanse stoffen in rustige kleuren.


Een Weddingring-quilt met borduursels er in.

Een hele lieve quilt voor haar kleindochter met natuurlijk veel roze  !
Haar hand en voet zijn op ware grootte in stof nagemaakt.


Voor een kleinzoon was een ridderschild gemaakt 
naar een patroon van Maaike Bakker.

De Hartjesquilt is gemaakt met stoffen van Vlisco,
de firma die in Afrika zeer geliefd is.

Een prachtige Sterrenquilt voor in de hal bij haar zoon.

Een Kubusquilt.

Een 'Disappearing 9 Patch'
Als  middelste vierkantje is steeds een lichte stof gekozen.
Daarna is de 9-Patch in 4 stukken gesneden.
(2 parten worden dan gedraaid, de andere 2 blijven liggen)


Een quilt met erg mooie kleuren !

Een Hexagonquilt


De quilt 'Le Jardin' naar een patroon 
dat in het Quilterspalet te koop was.
Ze heeft het in andere kleuren gemaakt dan het origineel,
maar hij is zeker zo mooi !





De 'Jules' van Veronique




Tja, Rood en Roomwit:
ik blijf het erg mooi vinden !!


Een quilt voor haar dochter met mooie Afrikaanse stoffen.




Het ALLERMOOISTE vond ik echter deze quilt:


een  Pineapplequilt !!
Het centrale blokje is echter geen vierkantje zoals meestal,
 maar een driehoekje.

Annie had geen patroon van deze quilt,
maar alleen een foto van een andere Hexagon-Pineapplequilt.
Wat mij betreft laat ze in deze quilt zien 
wat een Gouden Quiltersoog zij heeft !!

Ze is nl. begonnen met naaien, 
maar heeft in het begin steeds goed gekeken
 wat er wel of niet goed naast elkaar paste.

Zo zag zij al gauw dat alleen bedrukte stoffen gebruiken
te veel van het goede zou zijn
Ze is toen op het idee gekomen 

om de 'drukke' hexagons af te wisselen ... 

... met rustige hexagons.


Ook moest ze zeer gestructureerd aan het werk gaan
zoals hierboven goed te zien is.





Het mooie quiltwerk is door Elly Prins uit Zoetermeer verzorgd.



Prachtig, nietwaar ?





Ook in deze leuke quilt,
'12 Night before X-mas' geheten,
is het mooie quiltwerk weer door Elly Prins verzorgd.





Naast al het moois dat ik van Annie Klippel mocht zien,
was Carmen er ook  ook 
met de prachtigste stoffen uit haar quiltwinkel
'The Stitchers Inn' uit Nunspeet.


Uit het bovenste bakje heb ik enkele rode stofjes uitgezocht ...




En hier nog enkele roze stofjes voor mijn Dear Jane-project.

En NU moet ik snel zelf weer aan de slag !

Fijn weekend, Patricia

11 opmerkingen:

  1. Beautiful quilts and beautiful fabrics!!
    Best wishes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je er zoveel foto's van laat zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 118 quilts......wow, en wat een prachtige selectie. Volgens mij heb jij inspiratie voor de komende 10 jaar....:)
    fijn weekend, groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi al de quilts weer voorbij te zien komen, het was gezellig je weer gesproken te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Patricia, ik was er ook vanmiddag maar ik zat achter de paal en die staat dus op iedere foto:) Mag ik een link naar jou op mijn blog zetten?

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dacht wel dat je veel foto's van de pine apple quilt zou maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt de quilts allemaal goed vastgrlegd! Mooi hoor en lekker weer wat roods gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt voor je verslag met veel foto's !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb ik genoten van je foto's en verhaal over de show en tell van Annie. En wat zul je mooie stofjes bij Carmen gescoord hebben. Fijn weekend. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank je wel voor je verslag, ik heb genoten van al het moois!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...