Patricia

Patricia

dinsdag 27 september 2016

Dear Jane en Meisjesquilt



Vorige week heb ik, voor het eerst in tijden,
 weer gewerkt aan mijn Dear Jane quilt;
het opstarten ging niet vlekkeloos ...
1 roze punt kwam verkeerd aan mijn rand
 en moest dus weer losgetornd worden !
Tja, opletten dus !


Later heb ik ook de hoekpunt er mooi aan vast kunnen naaien.
Het luistert heel nauw, 
want als de punten niet goed aan elkaar vastgenaaid worden, 
passen ze straks ook niet goed aan het middendeel.



Ik heb vervolgens de rand voorzichtig 
en zo netjes mogelijk vastgespeld aan het middendeel 
en alles vastgenaaid.


Jullie kunnen het nu nu goed zien:
mijn 2e rand zit aan het middenstuk.
Nu de andere 2 randen nog naaien !



Afgelopen zondag begon de ochtend met prachtig weer !


Samen met de mooie muziek van Spotify via mijn Ipad
(ik had de relaxte muziek gekozen van "Lazy Sunday")
kon ik lekker aan het werk
  om aan een nieuw naaimachineprojectje te beginnen.







Jullie herinneren je vast nog 
die leuke jongensquilt die ik laatst gemaakt heb ?
(Hij staat ook bovenaan in de linkerkolom.)
Nou, er bestaat ook een meisjesversie 
en die moet ik natuurlijk maken voor het zusje van 5 jaar !


Ik heb mijn allerliefste stofjes uitgezocht 
die bij dit leuke paneel passen.









Vinden jullie het ook geen snoezige plaatjes ?
Het is van dezelfde ontwerpster,
Anni Downs voor Hatched and Patched.


Ik ga nu snel verder met naaien !

Fijne dag, Patricia

6 opmerkingen:

  1. Mooi hoor, je DJ, zal inderdaad een precies werkje zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is inderdaad een plaatje je Dear Jane Patricia erg mooi met dat roze!
    Je meisjes quilt gaat zeker een plaatje worden wat een enig panel ik ben een fan van Anni Downs ik ga eerst even naar je jongens quilt kijken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja hoor, ik had jou inderdaad al in mijn lijst van blogs staan die ik bekijk. Je vertelde al over jouw DJ en nu zie ik wat je bedoelde met die roze tussenstukken in de rand. Je hebt wel gelijk... het is inderdaad minder hard op deze manier met die 'tanden'.
    Het wordt een hele mooie hoor!! Ga je hem straks ook zelf doorquilten of laat je dat doen?
    Leuk om je ontmoet te hebben. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg mooi je Dear Jane, Ik mag ook bijna aan de randen beginnen.
    Net als jou ook lang niets aan mijn DJ gedaan maar nu ik jou randen zie krijg ik ook helemaal zin om aan de mijne te beginnen :-)
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Your DJquilt is wonderful!! I can't wait until I get my borders done. The little girls quilt will be adorable.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...