Patricia

Patricia

vrijdag 24 februari 2017

Amish-Quilt en QUILT AIRING DAY


Toen ik in september 2003 voor het eerst 
naar een Quilttentoonstelling in Leiden was gegaan,
werd mijn interesse gewekt en wilde ik het quilten ook leren.

Ik ben begonnen met de Sashiko-techniek
 maar stapte al snel over naar het patchen.

Vooral sterren vond en vind ik nog steeds prachtig.



Mijn man wist dit en heeft toendertijd, ruim 12 jaar geleden,
 als verrassing deze quilt uit een Amish winkel in de VS
voor mij meegebracht.


Ik was natuurlijk enorm verrast en blij !

Regelmatig ligt deze quilt op ons bed.
Maar als je goed kijkt zie je er ook iets bijzonders aan.
Het vierkant met de ster ligt niet precies in het midden van de quilt zelf.


De quilt is met opzet langer gemaakt aan de kant 
van het hoofdeinde van het bed.
De reden hiervan is dat men in de VS de kussens 
onder een extra vouw legt, 
zoals op de 2e foto wat duidelijker te zien was.

Maar de quilt is zo ingenieus gemaakt 
dat het patroon toch door blijft lopen !




(Vanaf hieronder mag je mijn foto en tekst kopieren)


Soms hangen mijn quilts uit het raam om te luchten.

Nu heb ik zo zitten te denken ....

zou het niet een leuk idee zijn als er in Nederland 
een speciale zaterdag in de lente zou komen
waarop alle quiltsters hun quilts uit de ramen hangen ?
Je zou dan kunnen zien waar 
in je stad of dorp andere quiltsters wonen.

Ik stel voor om dat op Zaterdag 22 april 2017  te doen.
(Mocht het op die dag regenen dan wordt het een week later, 
nl. op zaterdag 29 april)
Wat lijkt het me leuk om door mijn woonplaats te fietsen
en te zien wie er allemaal quilten !


Het heet dan:

QUILT AIRING  DAY

Met onze blogs kunnen we vast het hele land bereiken ! 
Wie doen er mee ?


Hartelijke groet, Patricia 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...